Aholdu se v ČR celkově obchodně daří. V roce 2017 se tržby firmy vyšplhaly na 49,7 miliard korun a zisk dosáhl 170 milionů korun. Jedná se tak o jednu z největších firem v Česku.

Prodejny Albert supermarket a Albert hypermarket poskytují služby ve všech krajích ČR a počtem zaměstnanců se řadí mezi desítku největších zaměstnavatelů v zemi.

Obchody i benzínové stanice 

Základem maloobchodní značky Albert je více než 300 supermarketů a hypermarketů a 21 benzinových stanic. Pracuje v nich pak přes sedmnáct tisíc zaměstnanců - firemním mottem je "Jsme tu pro vás".

Spokojení s jejich službami jsou, jak vypovídají spotřebitelské ankety, i zákazníci. Právě oni zvolili Albert opakovaně supermarketem roku. K úspěchu mezi konkurencí pomáhá společnosti také vlastní značka potravin Albert Quality, která je lacinější než podobné značkové produkty.

Zdravější životní styl zase nabízí řada zboží prodávaná pod logem Albert Bio. Dávku luxusu pak poskytuje značka Albert Excellent.

Začátky v Jihlavě 

Firma Ahold se prosadila na českém trhu záhy po roce 1989. První supermarket pod značkou MANA otevřela v Jihlavě v roce 1991. Od té doby se vypracovala na jednu z nejvýznamnějších společností svého druhu v ČR.

Vedle názvu Albert také roky využívala pro větší pobočky název Hypernova. Nakonec se ale rozhodla vše sjednotit a vystupovat pod jednotným názvem Albert. Dosáhla toho v roce 2009.

Svou pozici na českém trhu Ahold upevnil v roce 2014, kdy od svého konkurenta Spar odkoupil všechny prodejny Spar a Interspar v Česku, do svého portfolia tak přidal 49 prodejen.

Součástí charitativních aktivit Aholdu je v ČR Nadační fond Albert. Mezi jeho hlavní cíle patří dlouhodobá podpora zdravého životního stylu a podpora projektů vzdělávání, integrace a rozvoje sociálně znevýhodněných dětí a dospělých. Každoročně do těchto oblastí putují milióny korun.

Evropa a USA 

Z hlediska vlastnické struktury je Albert maloobchodní značkou nadnárodní společnosti Ahold Delhaize, která vznikla spojením nizozemského Aholdu a belgického řetězce Delhaize v roce 2016, se sídlem v nizozemském Zaandam.

Ta vlastní i další velice silné maloobchodní značky na americkém trhu, jako jsou například Stop & Shop, Giant Food of Landover, Giant Food Stores of Carlisle nebo přední internetový obchod s potravinami Peapod.

USA - konkrétně jeho východní pobřeží, dobyla firma koncem devadesátých let, ve stejné době pronikla načas do Asie a Latinské Ameriky. Po fúzi s řetězcem Delhaize pronikl Ahold opět do Asie, v současnosti spoluvlastní přibližně 160 prodejen v Indonésii.

V Evropě Ahold dominuje především trhu v domovském Nizozemsku, kde provozuje maloobchodní síť Albert Heijn, kosmetickou síť Etos a maloobchodníka s nápoji Gall & Gall. Zákazníci mohou zboží nakoupit rovněž v internetovém obchodě albert.nl.

Ve střední Evropě provozuje společnost prodejny pouze v ČR, až do roku 2013 působila také na Slovensku.

Počet obchodů Albert ČR
 14. března 20193. ledna 2010
Česká republika324
278

Celkově firma v roce 2019 podnikala v jedenácti zemích na třech kontinentech: v Evropě, Spojených státech a v Asii. Jejím dlouhodobým cílem je, jak deklaruje, "pětiprocentní růst tržeb a pětiprocentní provozní marže".

Další informace o společnosti Ahold najdete na firmy.cz.