Ahold Czech Republic, a. s.
Nadnárodní společnost Ahold působí na českém trhu od roku 1990. Její vlajkovou lodí je pak u nás značka Albert, která tvoří jednu z největších maloobchodních sítí v České republice vůbec. Pobočky zastřešené Ahold Czech Republic, a. s. ročně obslouží přes dvě stě miliónů zákazníků.

Ahold Czech Republic, a. s.
FOTO: Ahold Czech Republic, a. s.
Společnost Ahold v kostce
- Založená v roce 1887, kdy si Albert Heijn otevřel první obchůdek s potravinami v Zaandamu na severu Amsterodamu.
- Do ČR vstoupila v roce 1990, o rok později otevřela v Jihlavě 1. supermarket Mana.
- Působí v jedenácti zemích jako maloobchodní prodejce potravin. Akcie společnosti jsou obchodovány na nizozemské burze Euronext.
- Provozuje široké spektrum formátů prodejen, od hypermarketů po malé samoobsluhy.
- Vlastní 3500 prodejen, dalších 3 000 provozuje prostřednictvím společných podniků s partnery.
- Zaměstnává 141 880 zaměstnanců.
- Čisté tržby ve světě: 28,2 miliardy amerických dolarů.
Lenka Hloušková, Novinky
Aholdu se v ČR celkově obchodně daří. V roce 2009 se firma díky svým tržbám - 39 miliard korun, umístila na jedenácté příčce v žebříčku Czech TOP 100.
Prodejny Albert supermarket a Albert hypermarket poskytují služby ve všech krajích ČR a počtem zaměstnanců se řadí mezi desítku největších zaměstnavatelů v zemi.
Obchody i benzínové stanice
Základem maloobchodní značky Albert je více než 280 supermarketů a hypermarketů a 21 benzinových stanic. Pracuje v nich pak přes třináct tisíc zaměstnanců - firemním mottem je "Jsme tu pro vás".
Spokojení s jejich službami jsou, jak vypovídají spotřebitelské ankety, i zákazníci. Právě oni zvolili Albert opakovaně supermarketem roku. K úspěchu mezi konkurencí pomáhá společnosti také vlastní značka potravin Albert Quality, která je lacinější než podobné značkové produkty.
Zdravější životní styl zase nabízí řada zboží prodávaná pod logem Albert Bio. Dávku luxusu pak poskytuje značka Albert Excellent.
Začátky v Jihlavě
Firma Ahold se prosadila na českém trhu záhy po roce 1989. První supermarket pod značkou MANA otevřela v Jihlavě v roce 1991. Od té doby se vypracovala na jednu z nejvýznamnějších společností svého druhu v ČR.
Vedle názvu Albert také roky využívala pro větší pobočky název Hypernova. Nakonec se ale rozhodla vše sjednotit a vystupovat pod jednotným názvem Albert. Dosáhla toho v roce 2009.
Strategie společnosti pro roky 2010-2013 se opírá, jak uvádějí její internetové stránky, o každodenní nabídku skvělých potravin, nízké ceny a úsporu peněz.
Součástí charitativních aktivit Aholdu je v ČR Nadační fond Albert. Mezi jeho hlavní cíle patří dlouhodobá podpora zdravého životního stylu a podpora projektů vzdělávání, integrace a rozvoje sociálně znevýhodněných dětí a dospělých. Každoročně do těchto oblastí putují milióny korun.
Evropa a USA
Z hlediska vlastnické struktury je Albert maloobchodní značkou nadnárodní společnosti Ahold se sídlem v nizozemském Amsterdamu.
Ta vlastní i další velice silné maloobchodní značky na americkém trhu, jako jsou například Stop & Shop, Giant Food of Landover, Giant Food Stores of Carlisle nebo přední internetový obchod s potravinami Peapod.
USA - konkrétně jeho východní pobřeží, dobyla firma koncem devadesátých let, ve stejné době pronikla načas do Asie a Latinské Ameriky.
V Evropě Ahold dominuje především trhu v domovském Nizozemsku, kde provozuje maloobchodní síť Albert Heijn, kosmetickou síť Etos a maloobchodníka s nápoji Gall & Gall. Zákazníci mohou zboží nakoupit rovněž v internetovém obchodě albert.nl.
Ve střední Evropě provozuje společnost vedle ČR také hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert na Slovensku.
Počet obchodů Albert/Hypernovav ČR a SR* | ||
3. ledna 2010 | 28. prosinec 2008 | |
Česká republika | 278 | 300 |
Slovensko | 26 | 25 |
celkem | 304 | 325 |
*Výroční zpráva Ahold 2009
Na evropském trhu dále Ahold působí ve Švédsku, Norsku a Pobaltí prostřednictvím společného podniku se společností ICA. Vlastní také prodejny v Portugalsku prostřednictvím společného podniku s firmou Jeronimo Martins.
Celkově firma v roce 2010 podnikala v jedenácti zemích na dvou kontinentech: v Evropě a Spojených státech. Jejím dlouhodobým cílem je, jak deklaruje, "pětiprocentní růst tržeb a pětiprocentní provozní marže".
Další informace o společnosti Ahold najdete na firmy.cz.