Na podzim roku 2006 zahájila značka Mercedes-Benz výrobu prvních vozidel s technologií BlueTec. Tato průkopnická technologie výrazně snížila emise. Mercedes-Benz E 320 BLUETEC se stal nejčistším dieselovým automobilem na světě.

Navíc jeho spotřeba oproti srovnatelnému benzinovému motoru klesla o 20 až 40 procent. Systém BlueTec pro svou funkci vyžaduje přísadu AdBlue, která se tankuje do zvláštní nádrže. Tankování látky AdBlue je pro řidiče bezproblémové, neboť AdBlue je nepáchnoucí a nejedovatá kapalina. AdBlue lze tankovat ze stojanu u čerpacích stanic stejně jako naftu. Speciální stojan s AdBlue je již běžnou součástí mnoha čerpacích stanic a nové neustále přibývají.

Dojezd na jednu náplň AdBlue se různí podle velikosti nádrže. Obecně lze říci, že na 25 litrů spotřebované nafty připadá 1 litr AdBlue. U osobních automobilů vystačí nádrž dokonce na dobu jednoho servisního intervalu!

Princip

Základní prvek katalytického systému u vznětových motorů tvoří filtr pevných částic a oxidační katalyzátor. Chemická reakce probíhající v tomto katalyzátoru zbavuje výfukové zplodiny nespálených uhlovodíků (HC) a oxidu uhelnatého (CO), přeměňuje je na oxid uhličitý a vodní páru. U vozidel Mercedes-Benz s technologií BlueTec následuje za oxidačním katalyzátorem zásobníkový katalyzátor SCR. Tento katalyzátor přemění větší část oxidů dusíku na dusík a vodní páru tím, že každé dvě minuty vstřikuje látku AdBlue (močovinu).

Filtr pevných částic zapojený mezi zásobníkovým katalyzátorem a SCR katalyzátorem odloučí z výfukových plynů karcinogenní pevné částice označované jako saze. Filtr pevných částic je tvořen křemičitou sloučeninou, která vytváří porézní strukturu podobnou včelím plástvím. Jednou za čas se zvýší teplota výfukových plynů a nachytané pevné částice vyhoří.