Jméno Šuman si internetová skupina zvolila podle skutečné osoby Julia Šumana, příslušníka komunistické tajné policie (StB), který měl podle archivních dokumentů s Babišem podepsat vázací akt. Šuman však před soudem prohlásil, že informace o podpisu není pravda. Identitu skupiny se snaží rozkrýt novináři, dosud se jim to ale nepodařilo.

Nahrávky se na účtu Šuman začaly objevovat začátkem května 2017. Propojené servery Svobodné fórum a Forum 24 zveřejnily 1. května dvouminutovou nahrávku s Babišem, na které se vulgárně vyjadřuje o ministrech z ČSSD, zejména o ministru zahraničí Lubomíru Zaorálkovi a ministryni práce Michaele Marksové. Premiéra Bohuslava Sobotku (ČSSD) označuje za „největší svini, kterou jsem poznal“ a za „blbečka“.

O dva dny později se objevila další, asi pětiminutová nahrávka, na které Babiš mluví s mužem, kterého Svobodné fórum označilo za redaktora deníku Mladá fronta Dnes (následně vyšlo najevo, že s Babišem hovořil redaktor MfD Marek Přibil). Novinář mu říká, že má materiály o ministru zdravotnictví Miloslavu Ludvíkovi (ČSSD), Babiš se ale zatím vyjadřuje proti jejich uveřejnění. Babiš s mužem diskutují také o informacích, které se týkají minulosti premiéra Sobotky a obchodních zájmů ministra vnitra Milana Chovance (ČSSD).

Třetí nahrávka, která zřejmě zachycuje Babiše s Přibilem, se na internetu objevila 8. května 2017. Zveřejněna byla opět na účtu Skupina Šuman. Na schůzce Babišovi novinář předává dokumenty, které podle něj pocházejí z policejního vyšetřování případu Beretta, tedy vynášení informací z trestního spisu. Podle Přibila by informace poškodily ČSSD a ODS. Babiš se s novinářem domlouvá na nejvhodnějším termínu zveřejnění. Přibil navrhuje, že zařídí zveřejnění v deníku Právo, aby článek nevyšel v MfD, ve které Přibil pracoval a kterou vlastnil Babiš.

Společnost Mafra 3. května oznámila, že i když nahrávku považuje za pochybnou, redaktora propustí. Lidové noviny uvedly, že nahrávky byly pořízeny zhruba v závěru loňského roku. Babiš přesunul své firmy, tedy i společnost Mafra ovládající MfD a Lidové noviny, pod svěřenské fondy letos v únoru. Na Přibilově facebookovém profilu se posléze objevilo vyjádření, že žádný živý spis Babišovi nepředal.

Na twitterovém účtu Skupina Šuman byla koncem května 2017 vydána auditorská zpráva ministerstva financí o farmě Čapí hnízdo. Dokument vypracovaný o rok dříve analyzuje skutečnosti kolem projektu, na který byla čerpána dotace 50 milionů korun, a dochází k závěru, že nelze prokázat ani vyloučit propojení Čapího hnízda s holdingem Agrofert v době žádosti o dotace. Pokud by propojení existovalo, farma by neměla šanci dotaci určenou pro malé a střední podniky získat.

Na účtu Skupina Šuman se 4. června 2017 objevila analýza firmy Imoba. Materiál, který podle skupiny vznikl na základě dat z otevřených zdrojů, dochází k závěru, že transakcemi kolem společnosti si Babiš vyplatil během svého působení v čele ministerstva víc než dvě miliardy korun a stát při tom připravil o 300 milionů na daních. Babiš sdělil, že nesmysly nepřátelského twitterového účtu je zbytečné komentovat.

Další nahrávka se na twitteru Skupina Šuman objevila 29. června 2017. Babiš na ní hovoří o událostech kolem listopadu 1989, Václava Havla dává do souvislosti s tehdejší StB a o bývalé političce ANO Radmile Kleslové mluví jako o ambiciózní ženě, kterou rozvědka cvičila na nejlepšího špiona na světě. Babiš nahrávku odmítl komentovat, Kleslová odmítla tvrzení, že byla před revolucí v rozvědce.

Na nahrávce zveřejněné 27. srpna 2017 Babiš hovoří o opavské firmě FAU, která skončila po zásahu finanční správy v konkurzu. FAU má sklad v areálu Prechezy, která patří do Agrofertu - Babišovu holdingu, který šéf ANO na začátku roku 2017 kvůli zákonu o střetu zájmu převedl pod svěřenský fond. Hospodářské noviny napsaly, že soud postup daňové správy označil za nezákonný. „Ty naši klekli na tu FAU Přerov, takže ta je v insolvenci, obstavené účty, vagony,” řekl Babiš.

Twitterový účet 8. října zveřejnil naskenované bankovní výpisy k financování Čapího hnízda, které mají prokazovat, že si banka HSBC, která farmu úvěrovala, byla vědoma, že farma patří pod tehdejší Babišovu firmu Agrofert. Babiš na to reagoval tvrzením, že farmu nikdy nevlastnil, stejně jako ji nevlastnil Agrofert, a uvedl, že podá trestní oznámení.