Klíčová je v současnosti pro společnost výroba nákladních off-road vozidel a automobilů pro kombinovanou přepravu terén-silnice. Právě schopnost překonávat těžké terény v extrémních klimatických podmínkách jí vytváří světové renomé. Mezi hlavní zahraniční obchodní partnery patří zejména Rusko, bývalé státy SNS, Indie a evropské státy. V tuzemsku je hlavním zákazníkem Armáda ČR.

Nákladní automobil Tatra T810, určený pro Armádu ČR.

Nákladní automobil Tatra T810, určený pro Armádu ČR.

FOTO: Dan Krzywoň, ČTK

Současná produkce se skládá ze čtyř základních řad. Civilní vozy reprezentují řady TERRN°1 a JAMAL, vojenské vozy pak obchodní řady ARMAX a FORCE. Kategorii armádních vozidel Tatra rozšířila o novou řadu speciálních armádních vozidel T815-7 a novinkou je rovněž střední nákladní automobil T810.

Jméno automobilky proslavil také český závodník Karel Loprais, jenž s vozy Tatra šestkrát zvítězil v Dakarské rallye a stal se jedním z nejúspěšnějších účastníků rallye v historii. Kromě něj s tuzemskými modely v tomto extrémním závodě úspěšně bojují i další jezdci, například jeho synovec Aleš nebo Tomáš Tomeček.

Kopřivnická Tatra chce s hasičským speciálem prorazit také v Evropě.

Kopřivnická Tatra chce s hasičským speciálem prorazit také v Evropě.

FOTO: Pavel Karban, Právo

Od bryčky k "šestsettrojce"

Zakladatelem společnosti je Ignác Šustala, který v roce 1850 spolu s dvěma společníky rozjel v Kopřivnici produkci kočárů a bryček originálního konstrukčního řešení. S rozvojem železnice ve druhé polovině 19. století nezůstala pozadu ani Tatra a začala vyrábět první vagóny.

Tatra na každoročním srazu veteránů na Chvalech v Praze - Horních Počernicích.

Tatra na každoročním srazu veteránů na Chvalech v Praze - Horních Počernicích.

FOTO: Jindřich Ginter, Právo

Zlomovým byl rok 1897, kdy kopřivničtí konstruktéři sestrojili model "Präsident", první osobní automobil ve střední Evropě, a o rok později první nákladní automobil. Významnou osobností byl Hans Ledwinka, který v roce 1923 veřejnosti poprvé představil osobní automobil T 11. V meziválečném období Tatra dokonce uvedla do provozu letecké oddělení.

Tatrou T87 projeli desítky zemí i cestovatelé Zikmund a Hanzelka.

Tatrou T87 projeli desítky zemí i cestovatelé Zikmund a Hanzelka.

FOTO: Tatra Kopřivnice, Právo

Po válce se automobilka zaměřila na malosériovou výrobu luxusních vozidel. Známý byl model Tatra 603, kterých se do roku 1975 vyrobilo přes 20 tisíc. V roce 1998 firma definitivně upustila od výroby osobních vozů a zaměřila se na nákladní automobily.

Zdroj: www.tatra.cz

Další informace o automobilce Tatra najdete na firmy.cz.