V roce 2009 se díky objemu tržeb probojovala firma do první desítky českých podniků. V žebříčku Czech Top 100 obsadila osmou pozici.

„Přestože automobilový průmysl včetně našich mateřských společností těžce zasáhla hospodářská krize, prodej našich modelů byl v roce 2009 dobrý,“ komentoval tehdy hospodářské výsledky prezident firmy Satoši Tačihara.

V TPCA v současné době pracuje denně ve dvou směnách zhruba 2 800 zaměstnanců.

V prosinci 2016 po dlouhém působení v čele firmy odstoupil prezident TPCA Kenta Koide a vrátil se do Japonska. Na začátku ledna 2017 ho vystřídal Koreatsu Aoki, bývalý prezident TMMF (Toyota Motor Manufacturing France).

Středočeská trojčata bodují

Kolínská automobilka vyrábí modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Charakterizuje je jako vozy určené do městského provozu, jež se vyznačují spolehlivostí a nízkou spotřebou.

Mottem TPCA je používání nejekologičtějších dostupných technologií. Pravidelné roční tržby kolem padesáti miliard korun vynesly společnost od jejího založení na pozici jednoho z největších exportérů v ČR. Do ciziny se přitom ze středních Čech vyváží devadesát devět procent produkce.

Tržby TPCA:
RokTržby
2005:18 mld. Kč
200649,4 mld. Kč
200751,3 mld. Kč
200849 mld. Kč
200951,8 mld. Kč
 201044,7 mld. Kč
 201139,7 mld. Kč
 201234,2 mld Kč
 201330,2 mld Kč
 201439,2 mld Kč
 201541,9 mld Kč
 201641 mld Kč
 201736,4 mld Kč

Milióntý automobil byl v Ovčárech vyroben v prosinci 2008. Šlo o červený Citroën C1. TPCA ovšem své počáteční ambice vyrábět v areálu kolem tři sta tisíc vozů ročně plnila už od roku 2006. Třímiliontý vůz se zde vyrobil v polovině února 2017.

Na jejich výrobu se mohou zájemci podívat přímo do automobilky.

Problémy s dálnicí

Plán společného vývoje oznámily Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën v červnu 2001, poté proběhl celosvětový výběr vhodné lokality pro novou továrnu, ve kterém zvítězil areál u středočeského Kolína.

Součástí dohody s českými úřady o této investici byl závazek ČR dostavět do konce roku 2005 potřebnou část dálnice D11, kterou měla využívat kamionová doprava s vazbou na automobilku.

Kvůli stavebním komplikacím se ovšem nezdařilo otevřít potřebný úsek dálnice celý, v prosinci 2005 byla tedy potřebná část otevřena alespoň částečně. Slib státu splnil až rok po zahájení výroby v TPCA.

WEB: www.tpca.cz

Další informace o automobilce TPCA najdete na firmy.cz.