V roce 2009 se díky objemu tržeb probojovala firma do první desítky českých podniků. V žebříčku Czech Top 100 obsadila osmou pozici.

„Přestože automobilový průmysl včetně našich mateřských společností těžce zasáhla hospodářská krize, prodej našich modelů byl v roce 2009 dobrý,“ komentoval tehdy hospodářské výsledky prezident firmy Satoši Tačihara.

V TPCA v současné době pracuje denně ve dvou směnách zhruba tři a půl tisíce zaměstnanců.

 Středočeská trojčata bodují

Kolínská automobilka vyrábí modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Charakterizuje je jako vozy určené do městského provozu, jež se vyznačující spolehlivostí a nízkou spotřebou.

Mottem TPCA je používání nejekologičtějších dostupných technologií. Pravidelné roční tržby kolem padesáti miliard korun vynesly společnost od jejího založení na pozici jednoho z největších exportérů v ČR. Do ciziny se přitom ze středních Čech vyváží devadesát devět procent produkce.

Tržby TPCA:
RokTržby
2005:18 mld. Kč
200649,4 mld. Kč
200751,3 mld. Kč
200849 mld. Kč
200951,8 mld. Kč

Milióntý automobil byl v Ovčárech vyroben v prosinci 2008. Šlo o červený Citroën C1. TPCA ovšem své počáteční ambice vyrábět v areálu kolem tři sta tisíc vozů ročně plnila už od roku 2006.

Na jejich výrobu se mohou zájemci podívat přímo do automobilky.

Problémy s dálnicí

Plán společného vývoje oznámily Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën v červnu 2001, poté proběhl celosvětový výběr vhodné lokality pro novou továrnu, ve kterém zvítězil areál u středočeského Kolína.

Součástí dohody s českými úřady o této investici byl závazek ČR dostavět do konce roku 2005 potřebnou část dálnice D11, kterou měla využívat kamionová doprava s vazbou na automobilku.

Kvůli stavebním komplikacím se ovšem nezdařilo otevřít potřebný úsek dálnice celý, v prosinci 2005 byla tedy potřebná část otevřena alespoň částečně. Slib státu splnil až rok po zahájení výroby v TPCA.

WEB: www.tpca.cz

Další informace o automobilce TPCA najdete na firmy.cz.