Airbus A310 byl vyvinut z předchozího A300, který disponuje o něco delším trupem. Výhodou obou letounů je skutečnost, že mají takřka totožnou pilotní kabinu, což podstatně snižuje nároky na školení pilotů.

Novinka doznala spíše několika "kosmetických" vylepšení. Především se však může pochlubit zvýšeným doletem, který činí 9 tisíc kilometrů. Proto je používán zejména pro transatlantické lety. Na jeho palubu se přitom vejde mezi 200 až 300 pasažéry.

První let A310 se uskutečnil počátkem osmdesátých let, a přestože Airbus k  červenci 2007 oznámil zastavení výroby tohoto modelu, stále je hojně používán. Po obloze se prohání i v barvách českých aerolinek a právě tento letoun se postaral o český rekord v počtu kilometrů zdolaných "na jeden zátah", když se na Silvestra roku 2008 vrátil do Prahy ze Salvadoru. Let trval 11 hodin a jeho délka přesáhla 10 tisíc kilometrů.

Délka letounu činí 46 metrů, rozpětí křídel, které s trupem svírají úhel dvacet osm stupňů, je 44 metrů. Stroj pohání dva motory typu CFC-80C2 či PW4000. Piloti mají k dispozici moderní elektronické systémy.

A310 byla vyvinuta ve dvou základních verzích: -200 a vylepšená -300. Obě navíc nabízejí konvertibilní modifikace. Dříve letadlo využívaly také vojenské síly coby transportní prostředek, který později pod názvem MRTT přetvořily ve vzdušný tanker.