První žlutý vlak vyjel 26. září 2011 na trase HavířovOstravaPraha. RegioJet provozuje dálkovou dopravu v České republice – vlaky IC RegioJet na trase Žilina – HavířovOstravaPraha. Od března 2012 provozuje sesterská společnost RegioJet SK regionální vlaky na Slovensku, konkrétně na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. RegioJet zaměstnává zhruba 250 zaměstnanců.

Průvodčí vlaku RegioJet

Průvodčí vlaku RegioJet

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Za první rok provozu cestovalo vlaky RegioJet přibližně 900 000 cestujících; za kalendářní rok 2011 pak 1,13 miliónů cestujících. Po celý rok 2012 narůstal počet cestujících a koncem roku RegioJet přepravoval 30 000 cestujících týdně.

Provozovatel uvádí, že průměrná obsazenost vlaků za celou dobu činí průměrně 80–90 procent. Denně přepraví na trase Praha – Ostravsko kolem 4300 cestujících. Své dálkové vlaky provozuje RegioJet na své podnikatelské riziko. Znamená to, že RegioJet nečerpá žádné státní dotace.

Flotila železničních vozů RegioJet aktuálně sestává z přibližně 40 plně klimatizovaných vozů, které byly konstruovány pro rychlost až 200 km/hod. Jejich výrobcem je rakouská továrna SGP Siemens AG. Většinou mají kapacitu 48–66 míst na kožených a látkových křeslech.

Interiér souprav, které chce RegioJet užívat na trase mezi Ostravou a Olomoucí

Interiér souprav, které chce RegioJet užívat na trase mezi Ostravou a Olomoucí.

FOTO: RegioJet

V pětivozové soupravě jsou dva až tři vozy s označením relax. V nich jsou místa uspořádána do velkoprostorového oddílu a jsou zde i oddíly po čtyřech místech k sezení – například pro cestování rodin s dětmi.

Další dva vozy v soupravě jsou uspořádány do oddílů po šesti místech a jsou také vybaveny přípravnou občerstvení. V čele vlaků RegioJet jsou řazeny lokomotivy Škoda, které byly vyrobeny na začátku 90. let 20 století jako poslední stroje páté série řady 163.

Pokud jde o zákaznické služby, patří mezi ně přítomnost stevarda nebo stevardky v každém voze po celou dobu jízdy, asistence při nástupu do vlaku, vyhledávání místa a pomoc při uložení zavazadel na určená místa, poskytování informací, zdarma nabídka denního tisku a vybraných časopisů, vybrané nápoje zdarma a nabídka dalšího občerstvení. Pro cestující je k dispozici wifi na palubě a SMS nebo on-line rezervace konkrétního sedadla nebo pouze spoje.

Stevard společnosti RegioJet

Stevard společnosti RegioJet

FOTO: Student Agency

V dalších letech chce RegioJet nabídnout spojení do dalších destinací v České republice, na Slovensku a také v Německu, kde spolupracuje na nových projektech s Deutshe Bahn.

RegioJet si na trase mezi Prahou a Ostravou konkuruje s pendoliny Českých drah a dalším soukromým dopravcem LeoExpress.